Parechji prupietarii di misgi piace à avvicinassi à i gattini, ma i misgi fieri ricusanu di tuccà l'omu chì ùn anu micca sensu di cunfini è volenu tuccà e so mani appena venenu.
Perchè hè cusì difficiule di stringhje a manu cù i misgi?
In fatti, à u cuntrariu di i cani fideli, l'omu ùn anu mai mistu domesticu cumpletamente.
Cum'è parechji felini, i misgi sò nati per esse cacciatori solitari. A maiò parte di i misgi domestici conservanu sempre a so natura salvatica originale, e so cumpetenze di caccia è scavenging sò sempre forti, è ponu facilmente sopravvive indipindente da l'omu.
Dunque, à l'ochji di i misgi, ùn sò mai l'animali di nimu. Cum'è un predatore solitario, hè normale esse un pocu arrogante è distante.
In particulare ciò chì vulete tuccà sò i so unghie delicate. Per i misgi, sti quattru unghie sò artefatti chì anu evolutu annantu à parechji anni di viaghjà intornu à u mondu, è hè raghjone per ùn lascià tuccalli.
Stu paru di paw pads hè cumpostu di trè strati di struttura di precisione, chì faria ancu i scarpi sportivi prufessiunali sentu inferiori.
A capa più esterna hè a capa epidermica. Cum'è a parte in cuntattu direttu cù a terra, sta strata di sola hè fatta di u materiale più duru. Hè rispunsevuli di resiste direttamente à l'attrito è l'impattu durante l'eserciziu è hà proprietà anti-usura.
U sicondu stratu, chjamatu dermis, hè riccu in fibre elastiche è fibre di collagene è pò sustene a pressione forte. A papilla dermica, chì hè cumpostu di tissutu di matrice, hè intrecciata cù l'epidermisa per furmà una struttura di favo chì aiuta à assorbe l'impattu durante l'impattu. Questa capa media hè cum'è un cuscinu d'aria in a sola è hà un effettu assai bonu di assorbimentu di scossa.
A terza capa, chjamata strata sottucutanea, hè cumpostu principarmenti di tissutu grassu è hè a strata più impurtante chì assorbe l'energia in u pad paw. Cum'è a strata più interna è più suave trà e trè strati, hè equivalente à aghjunghje una grossa capa di cuscinu à i scarpi piani, chì permettenu i misgi di gode di u piacè di "passà nantu à cacca".
Hè precisamente per via di questu set di pads putenti putenti chì i misgi ponu volà sopra i muri è i muri cun facilità, è ponu saltà finu à 4,5 volte a so lunghezza di u corpu in un saltu.
U cuscinettu metacarpale in u centru di a zampa frontale di u gattu è i dui cuddini esterni portanu a forza d'impattu principale quandu sbarca. A funzione di l'arti di u ghjattu pò esse assai più di queste. In più di a funzione di assorbimentu di scossa, più impurtante, u ghjattu pò usà per sente l'ambienti circundante. ambiente.
Una varietà di receptori sò densamente distribuiti nantu à i pad pads di i misgi [5]. Questi receptori ponu trasmette diversi stimuli in l'ambienti à u cervellu, chì permettenu à i misgi di detectà diverse informazioni intornu à elli cù i so artigli solu.
A risposta sensoriale cutanea da i cuscinetti di a zampa ghjoca un rolu impurtante in a regulazione di l'equilibriu di u corpu, in particulare in superfici irregolari cum'è scale o pendii, induve a perdita di a sensazione di a pelle influenzerà significativamente u cuntrollu di l'equilibriu. In e misurazioni attuali, quandu i receptori nantu à un latu di u pad paw sò inturniati da droghe, u centru di gravità di u gattu inconsciente si moverà versu u latu anestesiatu mentre caminava.
Dentru l'arti di u ghjattu, ci hè ancu un receptore chjamatu corpusculu Pacinian, chì hè sensibule à vibrazioni di 200-400Hz, dendu à u ghjattu a capacità di detectà vibrazioni di terra cù i so artigli.
Questi receptori ricevenu diverse informazioni da l'ambienti è cooperanu cù l'altri per rinfurzà assai a capacità di u gattu per percive l'ambienti circundante.
In particulare in u sensu di a vitezza è a direzzione di u muvimentu, l'artigli anu l'aumentu più evidenti per i misgi. Ùn hè micca esageratu per dì chì sò l'ochji extra di i misgi. Dopu tuttu, a pusizioni di u cervu di u ghjattu chì processa l'infurmazioni tactile di l'artigli hè Situatu in a stessa zona di l'ochju chì processa l'infurmazione visuale.
Micca solu, i gatti di gatti ponu ancu detectà assai differenze di temperatura, è a so sensibilità à a temperatura ùn hè micca peghju chè quella di e palme umane. Puderanu detectà differenze di temperatura finu à 1 ° C. Quandu si scontra à e alte temperature, cum'è l'unica parte di u corpu di u ghjattu equipatu di glandula sudoripare eccrine, i pads paw pò ancu ghjucà un rolu in dissipating calori.
I misgi ponu ancu caccià un pocu di calore per l'evaporazione appliendu saliva à i so capelli.
Dunque, stu settore di artefatti hè di grande significatu per i gatti. Pò volà sopra i muri è ponu vede tutte e direzzione. Per quelli chì ùn sò micca familiarizati cun elli, e mani di i misgi fieru ùn sò micca qualcosa chì pudete tirà si vulete.
Per cunnosce u gattu u più prestu pussibule, pudete generalmente apre più latte è custruisce una bona relazione cù u gattu. Forsi un ghjornu u gattino vi permetterà di pizzicà i so preziosi unghie.
Tempu di Postu: Nov-01-2023